آیا کارت گرافیک های مایینینک ارزش خرید دارند؟

آیا کارت گرافیک های مایینینک ارزش خرید دارند؟

آیا کارت گرافیک های مایینینک ارزش خرید دارند؟

     برای این که بتوانیم به این سوال پاسخ بهتری بدهیم ابتدا باید برسی کنیم که مایینینگ چیست و شرایت نگهداری کارت گرافیک به چه شکلی است. 

مایینینگ

     به صورت کاملا خلاصه ماینیگ برای استخراج ارز دیجیتال است که عمده ترین آن که با کارت گرفیک صورت میگیرد اتریوم است. در استخراج اتریوم کارت هاکه معمولا از گرافیک های نظیر RX 580 ، RX 6800 XT ، RTX 3070 ، RTX3080 استفاده میشود در ریگ استخراج قرار میگیرند و برق ان ها به صورت جدا به ان ها متصل میشود و به وسیله کابل دیتا به یک مادربرد متصل میشود و با اتصال به اینترنت استخراج شروع میشود که معمولا از 80 تا 100 درصد از توانایی کارت گرافیک استفاده میشود.

شرایط نگهداری از کارت گرافیک ها

     شرایط نگهداری کارت گرافیک ها معمولا به این گونه است که در ریگ اتخراج به صورت 24 ساعته در حال کار کردن هستند و معمولا هفته ای 12 ساعت خاموش میشوند. بجز فن های کارت گرافیک که برای خنک کردن کارت هستند معمولا از سیستم خنک کننده دیگری نظیر کولر ابی یا گازی استفاده میشود پس میتوانیم بگویم که کارت های در محیطی خنک در حال کار کردن هستند و بسته به تمیزی کارت گرافیک به صورت میانگین هر 30 روز یک بار گرد و غبار کارت گرافیک ها تمیز میشود. کارت گرافیک ها معمولا بیشتر از هشت ماه مایین نمیشود و بعد از هشت ماه برای فروش وارد بازار میشود به این دلیل که کم کم کارت شروع به گرم شدن بیش از حد میکند نیاز به تعویض خمیر سلیکون دارد که باید پیچ پلمپ ان باز شود برای تعویض خمیر اما باز شدن پلمپ کارت گرافیک اوفت قیمتی وحشتناکی را به همراه دارد.

ایا این گرافیک ها ارزش خرید دارند و در چه زمینه های مورد استفاده قرار بگیرد بهتر است؟

     اگر کارت گرافیک داری پیچ پلمپ باشد و در تست فورمارک یا بنچ مارک دمای گرافیک در تست پنج دقیقه ای بالای 75 درجه نرود و همچنین فن ها سلامت خود را حفظ کرده باشند در این صورت بله میتوان گفت که کارت گرافیک همچنان سالم است و میتواند تا مدت ها بدون عیب کار کند اما در نظر داشته باشید که یک قطعه الکتریکی است و نوسانات برق میتوند گرافیک را خراب کن هرچند اگر نوسان برق عامل خرابی باشد فرقی نمیکند که گرافیک نو باشد یا دوست دوم باشد تنها گارانتی ان قطعه است که تفاوت ایجاد میکند اما باز هم باید در نظر گرفت که بسیاری از گارانتی ها نوسانات برق را قبول نمیکنند.

     کارت گرافیک بعد از مان در چه زمینه های کارکرد مناسب را دارند؟ این کارت ها اگر شرایط سلامت بالا را دارا باشند تا سال ها میتواند بدون عیب در زمینه های مثل گیمینگ ، طراحی ، ادیت ویدیو و... کاربرد داشته باشند در نظر بگیر که سنگین ترین گیمی که انجام دهید نهایتا 80درصد از گرافیک استفاده میشود که هیچ مشکلی ایفا نمیکند بعد از ماین گرافیک هیچ افت FPS چشم گیری نخواهد داشت.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)