مزایا و معایب پرینتر اچ پیHP

مزایا و معایب پرینتر اچ پیHP
در صورتی که برای استفاده شخصی در منزل و یا محیط کارتان به پرینتر hp نیاز دارید در این مقاله همراه ما باشید، پرینترهای ساخت کمپانی hp در مدل های متنوعی تولید می شوند و کاربری های متفاوتی دارند، اگر برای شما هم این سؤال به وجود آمده که چرا پرینتر hp بخریم

در صورتی که برای استفاده شخصی در منزل و یا محیط کارتان به پرینتر hp نیاز دارید در این مقاله همراه ما باشید، پرینترهای ساخت کمپانی hp  در مدل های متنوعی تولید می شوند و کاربری های متفاوتی دارند، اگر برای شما هم این سؤال به وجود آمده که چرا پرینتر hp بخریم در این مقاله همراه ما باشید.

پرینتر های اچ پی یکی از پرفروش ترین و پر کاربرد ترین انواع پرینترها هستند که با کاربری های متفاوت برای منازل و ادارات تولید می شوند، در این بخش به بررسی مزایا و معایب پرینتر اچ پی خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب خرید پرینتر اچ پی

پرینتر های اچ پی یکی از محبوب ترین پرینتر هایی هستند که در انواع تک کاره و چند کاره تولید می شوند و مصارف خانگی و اداری دارند.

مزایای خرید پرینتر اچ پی

صرفه جویی در هزینه ها با پرینتر اچ پی

پرینترهای اچ پی با توجه به عملکردشان قیمت مناسبی دارند، در صورتی که پرینتر چندکاره اچ پی خریداری کنید می توانید در هزینه های تان صرفه جویی کنید چرا که با خرید پرینترهای چندکاره اچ پی نیازی به خرید دستگاه کپی، اسکن و فکس نخواهید داشت و به این شکل در هزینه های تان صرفه جویی خواهد شد.

سرعت بالا پرینتر اچ پی

سرعت بالای پرینترهای اچ پی یکی از مهم ترین ویژگی های این پرینتر ها مطرح می شود، به طور کلی پرینترهای تولید برند اچ پی دستگاه هایی با سرعت چاپ بالا هستند که می تواند یکی از مزایای مهم برای ادارات و دفاتر شلوغ عنوان شود، کم سرعت ترین پرینترهای لیزری اچ پی در مقایسه با پرینتر های جوهر افشان سرعت بالا تری دارند و می توانند در هر دقیقه 30 برگه چاپ کنند.

چاپ با کیفیت پرینتر اچ پی

چاپ در پرینترهای برند اچ پی از کیفیت بالایی برخوردار است، فونت های کوچک و رنگی اسنادی که با پرینترهای اچ پی چاپ می شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و خوانایی بالایی دارند، در نتیجه در صورتی که صاحب یک کسب و کار باشید و یا از پرینتر برای مصرف شخصی تان استفاده کنید کیفیت کارتان افزایش پیدا خواهد کرد.

دقت چاپ بالا پرینتر اچ پی

دقت چاپ بالا در پرینترهای اچ پی از دیگر مزایای مهم این پرینتر ها مطرح می شود، امروزه کلیه پرینترهای تولید شده توسط این برند دارای دقت استاندارد ۶۰۰* ۶۰۰ هستند و می توانند چاپ تصاویر و متون را با دقت بالا انجام دهند.

نکته مهمی که ممکن است برای تان جالب باشد این است که امکان استفاده از نرم افزارهای جانبی در کنار پرینترهای اچ پی وجود دارد که می توانید تصاویر تان را اصلاح کرده، رنگ آن ها را تغییر داده و جزییات چاپ را بهبود ببخشید.

اتصال بی سیم در پرینترهای چند کاره اچ پی

پرینترهای چندکاره اچ پی نسل جدید امکان اتصال به شبکات بی سیم را دارا می باشند، با این امکان انتقال اسناد از طریق چند دستگاه فراهم می شود، با این امکان می توانید چاپ را از طریق گوشی های هوشمند، لپ تاپ، تبلت و… انجام دهید، این قابلیت می تواند نیازمندی های متعدد و متنوع کاربران را با دستگاه های مختلف برطرف کند.

صرفه‌جویی در فضا با پرینتر چندکاره اچ پی

با داشتن پرینتر چندکاره اچ پی می توانید در فضای تان نیز صرفه جویی کنید، از آن جایی که پرینترهای چند کاره می توانند کار چندین دستگاه را با هم انجام دهند، دیگر نیازی به خرید چندین دستگاه نخواهید داشت، در صورتی که تصمیم به استفاده از پرینتر در منزل یا فضای کوچک دفتر یا مغازه تان را دارید می توانید یک دستگاه پرینتر اچ پی چند کاره خریداری کنید.

خرید پرینتر اچ پی مخصوصا چندکاره می تواند هزینه های تان را کاهش دهد.

قطعات مصرفی مناسب پرینتر اچ پی

کلیه قطعات مصرفی پرینترهای اچ پی در بازار ایران موجود هستند، هزینه تعمیر قطعات معیوب پرینترهای اچ پی نیز کاملاً مناسب و مقرون به صرفه بوده و هزینه پشتیانی و نگهداری بالایی ندارد.

ظرفیت سینی بالا پرینتر اچ پی

به طور کلی پرینترهای اچ پی ظرفیت سینی بالایی دارند، با استفاده از این پرینترها امکان چاپ اسناد و متون زیاد در حجم بالا وجود دارد.

ظرفیت بالای سینی پرینترهای اچ پی به کاربران کمک می کند که بتوانند در یک روز صفحات زیادی را چاپ کنند، به طور کلی این پرینتر می تواند هر ماه هزاران برگه را بدون مشکل چاپ کند.

امکانات جانبی پرینتر اچ پی

پرینترهای اچ پی نسل جدید دارای امکانات جانبی متعددی هستند که می توان به مواردی از جمله امکان اتصال وایرلس در چاپگرهای اچ پی، حافظه داخلی ذخیره اطلاعات، ذخیره تصاویر و رمزگذاری، پورت USB و شکاف‌های حافظه، مانیتور LCD کوچک و…اشاره کرد، امکانات جانبی ذکر شده می توانند کیفیت و سرعت چاپ را افزایش دهند و از مهم ترین مزایای پرینترهای اچ پی مطرح می شود.

هزینه چاپ مقرون به صرفه

هزینه چاپ در پرینترهای اچ پی مانند سایر پرینترها به مقدار مصرف جوهر و… بستگی دارد، به طور کلی هزینه چاپ توسط پرینترهای اچ پی کاملاً مقرون به صرفه و مناسب بوده و نیازی به پرداخت هزینه های چاپ بالا نخواهد بود.

معایب خرید پرینتر اچ پی

پرینترهای اچ پی همراه با مزایای بیشمارشان دارای معایبی نیز می باشند، در این بخش به بررسی معایب پرینتر اچ پی خواهیم پرداخت.

قیمت بالای پرینتر های اچ پی در مقایسه با سایر پرینتر ها یکی از معایب این دستگاه به شمار می رود، لازم به ذکر است که قیمت این پرینتر با توجه به امکاناتی که دارد کاملاً مقرون به صرفه و مناسب است و ممکن است در مقایسه با سایر پرینترها گران تر به نظر برسد، این دستگاه در مقایسه با سایر پرینتر ها گرم تر می شود.

وزن سنگین پرینترهای اچ پی در مقایسه با سایر پرینتر ها از دیگر معایب این دستگاه به شمار می رود، ممکن است جا به جایی این دستگاه ها سخت تر از سایر پرینترها باشد، همین طور که ممکن است فضای بیشتری را اشغال کند.

پرینتر های اچ پی دارای قطعات ظریف و حساسی هستند که به مراقبت و نگهداری نیاز دارند، امکان استفاده از هر نوع کاغذی در پرینترهای لیزری اچ پی وجود ندارد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)